Analizy i badania rynkowe
Pogłębione analizy marketingowe w środowisku e-commerce.
Stosowane przez większość firm e-commerce oraz agencji zajmujących się analityką internetową narzędzia opierają się w dużej mierze na metodyce wypracowanej przez Google Analytics. Dostarcza ona informacji dotyczącej głównie zachowań użytkowników Internetu, w tym klientów firm. Nie pozwala ona najczęściej udzielić odpowiedzi na temat przyczyn takich zachowań, szczególnie w powiązaniu z działaniami marketingowymi i ofertą produktową. Kluczowym wyzwaniem dla większości firm jest podnoszenie skuteczności i efektywności działań marketingowych i w konsekwencji całego biznesu. Można to osiągną przede wszystkim dzięki profesjonalnym i pogłębionym analizom uwzględniającym model biznesowy oraz relacje zachodzące pomiędzy różnymi elementami działań marketingowych, jak np. produkty, ceny, promocje, cross- i upselling. Efektem takich prac jest optymalizacja asortymentu oraz lepsze wykorzystanie zasobów finansowych.
Jak pracujemy?
Nasi Eksperci są w stanie odpowiedzieć na takie pytania jak: zwiększyć sprzedaż? Które produkty promować razem? Jak łączyć produkty w zestawy? Za pomocą analiz opartych o nowoczesne metody statystyczne potrafimy przygotować i opracować użyteczne wnioski dla usprawnienia i zwiększenia efektywności działań marketingowych . Przykładowa lista analiz wraz z pytaniami na jakie odpowiadają analizy znajduje się poniżej.
Współpraca z firmą rozpoczyna się od szczegółowego audytu prowadzonych do tej pory działań marketingowych oraz określenia głównych potrzeb w zakresie strategii marketingowej firmy. Diagnoza uwzględnia możliwości informacyjne firmy głównie w zakresie opisów produktów, zachowań klientów, ewidencji kosztów i cen. Wyznacza to obszar możliwych do przeprowadzenia analiz, ich czasu, kosztów oraz możliwych do osiągnięcia efektów.
Zapraszamy również do współpracy agencje reklamowe i analityczne potrzebujące pogłębionego wsparcia w tym zakresie dla swoich klientów.
Analiza Koszykowa:
- Które produkty / usługi są nabywane razem?
- Które produkty promować razem? Jak projektować gazetki promocyjne?
- Których produktów nie może zabraknąć, czyli jak kontrolować stany magazynowe?
- Jak usprawnić politykę cenową firmy
- Jak rozmieścić asortyment w sklepie aby zmaksymalizować wartość koszyków?
- Jak planować strategie sprzedaży krzyżowej (cross-sell) i sprzedaży uzupełniającej (up-sell)?
Analiza Koszykowa on-line:
- Które produkty / usługi są nabywane razem?
- Które produkty promować razem?
- Jak planować systemy rekomendacyjne on-line?
- Jak usprawnić politykę cenową firmy?
- Jak rozmieścić asortyment w obrębie witryny sklepu aby zmaksymalizować wartość koszyków?
- Jak planować strategie sprzedaży krzyżowej (cross-sell) i sprzedaży uzupełniającej (up-sell)?
Analiza opinii zamieszczanych w Internecie (na forach, blogach i innych social media):
- Co klienci piszą o mojej firmie?
- Które wydarzenia / produkty / usługi / obiekty / marki są komentowane najczęściej?
- Jaki jest wydźwięk tych komentarzy? Pozytywny, negatywny czy obojętny?
- Które elementy obsługi klientów powinny być znaniem nabywców poprawione?
- Jakie pomysły generują moi klienci? Może któreś z nich rzeczywiście będę przydatne dla rozwoju mojej firmy?
Analiza strumienia kliknięć, czyli zachowania internautów na stronie
- W jaki sposób internauci dostali się na moją stronę (wyszukiwarka, bezpośrednie wpisanie adresu strony, przez link z innej strony, ze strony mediów społecznościowych, przez kliknięcie płatnej reklamy – linku, baneru, zdjęcia itp.)?
- Ile średnio czasu internauci spędzają na stronie?
- Ile stron (obiektów, zdjęć, produktów) oglądają podczas jednej wizyty?
- Czy to internauci nowi, czy powracający?
- Czy łączą się z witryną za pomocą urządzeń mobilnych (telefonów, tabletów), komputerów stacjonarnych czy innych urządzeń?
- Jakie są najczęstsze „ścieżki” poruszania się po stronie?
- W którym miejscu i po jakim czasie internauci opuszczają stronę?
Analiza strumienia kliknięć poprzez zachowania nabywcze tj. konwersja, porzucone koszyki:
- Jaki procent odwiedzających stronę dokonuje zakupu?
- Ile przeciętnie wydają klienci?
- Jaki jest związek pomiędzy czasem odwiedzin a wartością koszyka?
- Jaki procent internautów porzuca koszyki?
- Jaki działania na stronie poprzedzają porzucenie koszyków?
- Czy rozmiar zdjęć / filmów albo czas ładowania się strony są skorelowane z porzucaniem koszyków?
- Jaki procent odwiedzających zapisał się do newslettera? Jaki procent internautów pobrał cennik / katalog / instrukcję obsługi?
Badania segmentacyjne, czyli analiza skupisk:
- Czy moich klientów można podzielić na podzbiory (segmenty)?
- Czym charakteryzują się osoby należące do każdego segmentu? Jakie mają zainteresowania? Kim są? Jaka jest ich aktywność on-line?
- Jakie kryteria segmentacji będą najbardziej skuteczne? Pozwolą mi najlepiej różnicować swoich klientów?
Analiza danych sprzedażowych na podstawie analizy danych wtórnych:
- Czy w mojej firmie da się wyodrębnić wahania sezonowe sprzedaży? Kiedy dokładnie wypada „szczyt sezonu”?
- Jaki jest trend sprzedażowy?
- Jakiej wielkości sprzedaży mogę oczekiwać w niedalekiej przyszłości?
- Jaka jest dynamika sprzedaży poszczególnych produktów / usług?
- Jaka jest wielkość sprzedaży w poszczególnych segmentach, na poszczególnych rynkach?
Badania ankietowe on-line:
- Czy na swojej stronie mogę umieścić ankietę skierowaną do klientów? Czy ankietę mogę wysłać w emailu?
- Kim są moi klienci?
- Jakie są ich preferencje?
- Czym się interesują?
- Co im się podoba a co nie podoba na mojej stronie?
- Czego nie lubią w sklepach internetowych?
- Co ich zniechęca do zakupów?
- Jakie są przyczyny porzucania koszyków?